Ogólnopolski projekt edukacyjny “Eko-szkoła 2022”
Uczniowie klas 1-3 biorą udział w projekcie edukacyjnym “Eko-szkoła 2022”, którego głównymi celami m.in. są: poszerzanie wiedzy uczniów z zakresu ekologii i ochrony środowiska, pobudzenie uczniów do aktywnego działania na rzecz środowiska, kształtowanie u uczniów postawy ekologicznego Polaka, Europejczyka i obywatela świata, poznawanie środowiska lokalnego, promowanie postaw proekologicznych.
Szkolny Przyrodniczo – Ekologiczny Konkurs Recytatorski
30 maja 2022roku w naszej szkole odbył się Szkolny Przyrodniczo – Ekologiczny Konkurs Recytatorski dla uczniów z klas 1-3. Celem konkursu było uwrażliwienie uczniów na zachowania proekologiczne poprzez poezję dziecięcą oraz wspieranie uzdolnień recytatorskich uczniów.
Konkurs przebiegał w miłej i przyjaznej atmosferze. Występom dzieci towarzyszyły duże emocje. Wybór laureatów nie był łatwy, ponieważ wszyscy pięknie recytowali wiersze.
Laureatami konkursu zostali:
I miejsce – Kacper Nietopiel kl.1A
II miejsce – Antoni Serek kl. 2B
III miejsce – Marta Michalak kl. 1B
Wyróżnienie otrzymały:
Zosia Nietopiel kl. 1A, Karolina Kaszubiak kl. 2A, Zosia Machyńska kl. 2A oraz Alicja Ptaszyńska kl. 3A
Wszystkim uczestnikom gratulujemy talentu artystycznego!
Dziękujemy za udział w konkursie!



ŚWIATOWY DZIEŃ PSZCZÓŁ
Światowy Dzień Pszczół obchodzony jest 20 maja. Jest to inicjatywa Słowenii. Obchody tego dnia są okazją do przypomnienia sobie znaczenia pszczół w środowisku i dla pozyskiwania żywności. Uczniowie z klas 1-3 z tej okazji oglądali filmy edukacyjne o pszczołach, rozwiązywali zadania interaktywne, wykonywali lapbooki oraz prace plastyczno-techniczne.











Ulotki i komiksy wykonane w wersji elektronicznej dotyczące zmiany nawyków w życiu codziennym dla dobra przyrody.







DZIEŃ ZIEMI
QUIZ:
POSEGREGUJ ŚMIECI:
PROJEKT WIOSNA
Od 21 marca trwały intensywne poszukiwania wiosny! Chociaż marcowa pogoda bywa kapryśna to uczniowie z klas 1-3 przedstawiają dowody na to, że udało się znaleźć oznaki wiosny 🙂
Zapraszamy do oglądania relacji z naszych wiosennych działań:
- spacery w okolicy szkoły
- poszukiwanie oznak wiosny (karty obserwatora)
- sadzenie roślin i cebulek
- prace plastyczne
- lekcje z ozobotami
- tworzenie lapbooków
- projekty w Scratchu Jr
HODOWLA RZEŻUCHY


LEKCJA EKOLOGII Z EKOPYRKIEM
Uczniowie klasy drugiej powtórzyli zasady prawidłowego segregowania śmieci, a także utrwalili, czym są działania ekologiczne. W świat ekologii zabrał ich Ekopyrek – bohater komiksu, pt. “Jak Ekopyrek, mistrz sortowania, ścigał w Poznaniu pewnego drania”. Ekopyrek nie tylko pokazał, jak należy dbać o środowisko, ale też przypomniał charakterystyczne budynki i miejsca w Poznaniu. Po wysłuchaniu przygód Ekopyrka, dzieci sprawdziły swoją umiejętność segregacji śmieci rozwiązując quizy na tabletach.
Bohaterowie komiksu pojawili się także podczas edukacji plastycznej, a to wszystko dzięki kreatywności dzieci, które ulepiły postaci z plasteliny. Drugoklasiści zapragnęli ożywić swoje plastelinowe ludziki. W tym celu poznali aplikację Stop Motion Studio, która dała im możliwość stworzenia na tabletach klatkowych filmików, przedstawiających nowe przygody Ekopyrka i jego przyjaciół.




Program “Plastek i jego zaczarowane pudełko”
Uczniowie klas 1-3 realizowali program “Plastek i jego zaczarowane pudełko”, którego celem było zainteresowanie uczniów już od najmłodszych lat zjawiskami i naukami przyrodniczymi poprzez wykonywanie z nimi doświadczeń.
Dzięki temu programowi uczniowie rozwijali kompetencje z zakresu rozwiązywania problemów oraz podejmowania wyzwań. Zdobywali także wiedzę na tematy ochrony środowiska, ekologii i chemii.




Gry terenowe, doświadczenia przyrodnicze.






Akcja “Sprzątanie świata”.
Uczniowie klas 1-3 przyłączyli się do akcji “Sprzątanie świata”. W tym tygodniu nie tylko sprzątaliśmy tereny wokół szkoły, ale też rozmawialiśmy o segregowaniu odpadów i ich szkodliwości dla środowiska.




